fredag 1. april 2011

Hvordan lage LP invitasjoner

Jeg liker å gjøre ting selv. Ting skal ha sine særpreg og det skal ikke være ting og tang som alle andre har.
Bryllupsinvitasjonene våre til bryllupsfesten er intet unntak. Jeg har nå laget invitasjonene klare!
 Step 1: Klipp ut en stor sirkel i svart kartong (eller litt stivere ark) Jeg brukte en frokostasjett som mal og synes det ble passe størrelse.
 Step 2: Lag plate etiketten. Jeg brukte dataprogrammet Lightscribe for å få riktig størrelse i forhold til en vanlig CD-plate. Deretter printet jeg ut, gjorde noen finjusteringer i forhold til størrelsen på sirkelen, klipte ut og limte på. Inbydelsen har vi skrevet som om det er en ordentlig LP. Altså våre navn er liksom bandnavnet, så fant vi på en LP tittel og resten av informasjonen gjestene trenger er laget som en track-liste.
 Step 3: Cover til LP´en må en jo ha, så her brukte jeg bare Lightscribe sin cover-mal.
 Step 4: Jeg klipte to firkanter (her kan man sikkert finne på andre enklere løsninger også...)Limte de sammen i kantene. OBS: Ene siden må ikke limes for her skal LP-platen inn!
Step 5: Det ferdige resultatet!

Ingen kommentarer: